SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki fehva. Fakat bu iki fehva konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışdataş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri bağırsakin nazik olan bu iki fehva, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki fehva da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda vakit vakit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk daha hevesligelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması bağırsakin meydana getirilen çkırmızıışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer geriışı mesleklemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya yönelik bir çkırmızıışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da berenarı önemlidir. Başkaca SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM mukannen bir bütçe bağırsakin maruz reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları mukannen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde eylemek bağırsakin meydana getirilen çkırmızıışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı az buçuk daha hevesligelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki başkalık; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. Yani SEO bağırsakin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir başka önemli başkalık da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları olduğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu durum farklıdır. SEO çkırmızıışmaları daha natürel icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir seyrüsefer temizışı sağlamlar.
Bu iki fehva, bağırsakerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise gaye daha ticari olduğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu eyitmek değildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki fehva arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha yeğin ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.