Logo nedir? Kelime mazmunı olarak töz muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir çalışmain, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak çalışmaletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı çalışmai sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara iye olabilir.
Sorusu sorulduğunda lügat mazmunının dışında, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan zat veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı olabildiğince önemlidir. öteki taraftan logo tasavvur çalışmasını meydana getirecek zat veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çalışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, çalışmaletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çalışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğçalışmatirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş alanı ile faaliyette mevcut şirketler ciğerin henüz çok yeğleme edilebilir. Uslu bir sektörde canlılık gösteren çalışmaletmelerin ekseriyetle logoları sektörü oyun değer. Fakat çabucak ziyade sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda temsil etmek imkansızdır.
Logo ne çalışmae yarar?
İşletmeler ciğerin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz çağ aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan harbiden bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple çalışmaletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza dayanıklı adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çalışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir surette tanılamanmasını sağlayıcı çalışmaaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, kolaylık anlaşılır, geçekırlanması kolaylık, olası evetğunca azca sayıda renkten oluşesrarıdır. Her çbedel baskı ve bölüm tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya muhteşem mazarrat verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine tatminkâr olmalıdır. üste kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatısilsile gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü çağ da temizılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da şirket ciğerin logo tasarlanacağı çağ o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı çağ simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu bilim çok önemlidir.